Zelená hora

Zelená hora Zdroj: Stanislav Říkovský

Kolem Nepomuku a zámku Zelená Hora

Poblíž výchozího města Nepomuku se nachází zámek Zelená Hora, známým dějištěm filmu o černých baronech a místem „nálezu“ Rukopisu Zelenohorského. Bohužel, v roce 2012 si lze zámek prohlédnout jen zvenčí, uvnitř totiž probíhá rekonstrukce. Obec Chanovice, kterou budete projíždět, ale nabízí malou kompenzaci - expozici lidové architektury.

Nástupním i cílovým místem tohoto cyklovýletu je městečko Nepomuk.

Z Náměstí v Nepomuku vyjedeme po modré turistické značce (TZ) směrem na Klášter. Po výjezdu z města objedeme Zelenou horu. V obci Klášter odbočíme z modré značky vpravo, na cyklotrasu č. 2041 a obloukem se vrátíme k Nepomuku.

Cykloklub obtížnost 2Cykloklub obtížnost 2|Reflex.cz

Délka:
 58 km

Převýšení: cca 1000 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

Na křižovatce u bývalých železáren cyklotrasa uhýbá vlevo, my však odbočíme vpravo a budeme se držet cyklotrasy č. 31 až do obce Tojice, kde odbočíme vpravo a po červené TZ pojedeme přes Mohelnice až do Podhůří.

V Podhůří odbočíme vpravo na zelenou TZ, projedeme obec Kotouň a v obci Oselce zelenou značku opustíme. Vydáme se totiž vlevo po modré kolem soustavy rybníků a přes vsi Nová Ves, Chanovice až do Újezdu u Chanovic, kde odbočíme z modré značky vpravo na cyklotrasu č. 2162.

Přes Defurovy Lažany, Kvášňovice, Olšany, Milčice a Mylčice dojedeme do Myslíva, kde odbočíme vlevo na zelenou TZ. Té se budeme držet až do Pohoří, v němž odbočíme vlevo a vrátíme se tak na cyklotrasu č. 2162, ze které však zhruba po jednom kilometru odbočíme vpravo na červenou TZ.

Po ní pojedeme k rozcestí Kákov, kde odbočíme vlevo a budeme se držet zelené TZ. Ta nás dovede až do obce Žinkovy. U Žinkovského rybníka odbočíme vpravo na modrou TZ mířící zpátky do Nepomuku.

Zobrazit místo Nepomuk na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.