nahoru

Říp
• foto:
Profimedia.cz

Láká vás vyjet si na Říp? Zkuste to přes Mělník. Po cestě, konkrétně u obce Hořín, navíc narazíte i na historická zdymadla na plavebním kanálu Vltavy, která rozhodně stojí za vidění.

Nástupním i cílovým místem tohoto cyklovýletu je historické město Mělník, který oplývá řadou pozoruhodných památek. Mezi ně patří například Zámek Mělník, románský kostel sv. Petra a Pavla, gotické hradby s Pražskou branou nebo Regionální muzeum.

Cykloklub obtížnost 1

Náročnost:
 minimální náročnost (kromě stoupání na Říp), bez technicky obtížných úseků

Délka: 48 km

Převýšení: cca 300 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

Výlet začíná na náměstí, z něhož se vydáme směrem k Labi po cyklotrase č. 0024. Přes most se dostaneme do Brozánek, kde uhneme vlevo na cyklotrasu č. 2. U Hořína si můžeme prohlédnout historická zdymadla a podél Vltavy se dostaneme až do Lužce nad Vltavou s farním kostelem sv. Jiljí.

V Lužci odbočíme vpravo a po silnici se dostaneme do Horních Beřkovic. Odtud - stále po silnici - budeme pokračovat až do Vražkova a na Krabčice.

Zdatnější cyklisté mohou před Krabčicemi odbočit na cestu vedoucí na Říp a vyzkoušet si své schopnosti. Stoupání je však, zejména v poslední části až extrémně prudké a vyjet jej není jednoduché, odměnou nám však bude zdolání legendární hory.

Cesta z Řípu zpět do Krabčic dokonale prověří brzdný systém našeho kola. Z Krabčic budeme pokračovat na Bechlín a Horní Počaply, kde se na břehu Labe napojíme na cyklostezku č. 2, která nás dovede přes Dolní Beřkovice a Vliněves zpět do Mělníka.

Zobrazit místo Mělník na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.