Josefův důl

Josefův důl Zdroj: Hejkal / de.wikipedia

Z Josefova Dolu k protržené přehradě a na hřebeny Jizerských hor

První zajímavostí tohoto výletu je Protržená přehrada na Desné, která způsobila v roce 1916 dosud největší katastrofu spojenou s defektem přehrady na českém území. Výlet nám přinese také nespočet výhedů z hřebenů Jizerských hor korunovaných rozhlednou Královka.

Nástupním i cílovým místem tohoto cyklovýletu je obec Josefův Důl.

Z Josefova Dolu vyrazíme po žluté turistické značce, která vede souběžně s cyklotrasou č. 3020 směrem na Mariánskohorské boudy. Za Mariánskohorskými boudami se žlutá značka odpojuje k protržené přehradě, aby se později na cyklotrasu 3020 zase napojila, kdo bude chtít vidět protrženou přehradu zblízka, bude muset absolvovat zhruba půlkilometrový technicky obtížnější úsek s prudkým klesáním, ale není to nutné; je možné ji objet po zmiňované cyklotrase a u rozcestí s cyklotrasou 3019 k ní lze sjet jednodušeji.

Cykloklub obtížnost 3Cykloklub obtížnost 3|Reflex.cz

Náročnost:
 kopcovitá trasa, bez technicky obtížných úseků

Délka: 38 km

Převýšení: cca 950 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

Po prohlídce rakouskouherského stavebního paskvilu se vrátíme na rozcestí a pokračujeme po cyklotrase 3020 k rozcestí Za Přehradou, na němž opustíme cyklotrasu a vydáme se vzhůru po silnici č. 290 až na rozcestí U Studánky, kde odbočíme vlevo na cyklotrasu č. 22.

Mineme občerstvení Knajpa, U Čihadel cyklotrasu opět opustíme a vydáme se po modré turistické značce hřebenovkou směr Kristiánov až k Šámalově chatě.

Na rozcestí u Šámalovy chaty si vybereme zelenou turistickou značku mířící do Bedřichova. Bedřichovem projedeme až k Lesní chatě, za kterou odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 3020

Kolem chaty Královka se dostaneme až k rozcestí nad Jabloneckou chatou v Hraběticích. Kdo bude unaven, může sjet po silnici přímo do Josefova dolu, trasa výletu ale vede vlevo k vodní nádrži Josefův Důl. Přejedeme po hrázi a za stavením hrázného a dalšími budovami správy přehrady se pustíme směrem dolů, kde se napojíme na žlutou turistickou značku. Ta nás dovede až k výchozímu bodu cyklovýletu v Josefově Dolu.

Zobrazit místo Josefův Důl na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.