Rábí

Rábí Zdroj: Profimedia.cz

Pošumavím na Rabí a k nejstarší městské bráně v Čechách

Vydejte se na hrad Rabí, kde přišel Jan Žižka při obléhání o své druhé oko. Hrad je renovován a přístupný veřejnosti. Na tomto cyklovýletu si ale prohlédnete i nejstarší dochovanou městskou bránu v Čechách - najdete ji v Horažďovicích - a neunikne vám řada sakrálních památek a dalších historicky cenných staveb v městské památkové zóně Sušice.

Nástupním i cílovým místem tohoto tipu na cyklovýlet je město Horažďovice v Pošumaví.

Nástupní místo dnešního cyklovýletu je v centru města Horažďovice ze kterého vyrazíme po zelené turistické značce (TZ). Zelená značka nás dovede přes zříceninu hradu Prácheň, Velké Hydčice, Žichovice, Čimice a Chmelnou až do města Sušice.

V Sušici překonáme po mostě řeku Otavu a vydáme se po jejím levém břehu po žluté TZ až k sušickému železničnímu mostu, kde žlutou opustíme a dále budeme pokračovat po modré do obce Dobršín. V Dobršíně modrá značka odbočuje vlevo, my však budeme udržovat přímý směr po cyklotrase č. 2267 až do Budětic.

Cykloklub obtížnost 2Cykloklub obtížnost 2|Reflex.cz

Délka:
 50 km

Převýšení: cca 900 metrů

Doporučené kolo:
 trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery

Milovníci terénních výjezdů a sjezdů si cestou mohou odbočit na modrou TZ, která je provede zalesněným úbočím vrchu Čepičná, aby se zase vrátila do Budětic. V Buděticích odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 2084, po které dojedeme na Rabí.

Z obce Rabí vyrazíme po žluté TZ směrem na Vlkonice a Černíč. V Černíči opustíme žlutou značku a po cyklotrase č. 2075 dojedeme do vedlejší obce jménem Hradešice, kde odbočíme vpravo na cyklotrasu č. 2077.

Tu na křížení s cyklotrasou č. 2011 opustíme a po zmíněné cyklotrase dojedeme přes Hliněný Újezdec do Malých Hydčic. V Malých Hydčicích zabočíme vlevo a po cyklostezce vedoucí po levém břehu Otavy dojedeme do výchozích Horažďovic.

Zobrazit místo Horažďovice na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.