nahoru

Děčín
• foto:
Profimedia.cz

Co si vyrazit k unikátní stolové hoře s panoramatickým kruhovým výhledem, na níž je 33 metrů vysoká kamenná rozhledna z 19. století? Najdete ji u Děčína, stejně jako pasáž vedoucí kaňonem Labe u Dolního Žlebu. Mnoho pamětihodností lze nalézt i v samotném Děčíně, ve výchozím a cílovém městě naší cyklotrasy. Nenechte si zde ujít renesanční kamenný most nebo řetězovou lávku přes Ploučnici.

Jak už bylo zmíněno v úvodu, nástupním i cílovým místem tohoto cyklovýletu je Děčín, konkrétně děčínské vlakové nádraží.

Vyjedeme směrem k starému centru a na křižovatce odbočíme vpravo do Podmokelské ulice, po necelých dvou kilometrech odbočíme vpravo do Saské ulice, která nás dovede k červené turistické značce (TZ), po ní se dáme doleva směrem na Sněžník.

Cykloklub obtížnost 3

Náročnost:
 středně náročná trasa, minimum technicky obtížnějších úseků

Délka:
 41 km

Převýšení: cca 900 metrů

Doporučené kolo: trekové nebo horské (MTB), vhodné i pro croozery (pozor na prudší stoupání i klesání)

Červené TZ se budeme držet až do doby, než se k ní připojí cyklotrasa č. 3017, která nás dovede až do obce Sněžník. Tam cyklotrasu opustíme a pojedeme po silnici až k odbočce na Děčínský Sněžník. Jestli máte chvilku času, stojí za návštěvu. Z něj se vrátíme stejnou cestou a pokračujeme vpravo směrem na Zadní Ves, kterou projedeme a po stále stejné silnici míříme na Maxičky.

U rozcestí a parkoviště Kristin Hrádek odbočíme vlevo na zelenou TZ, která nás dovede do Maxiček. V nich odbočíme prudce vlevo na žlutou TZ, po níž dojedeme až do Dolního Žlebu na břehu Labe. V Dolním Žlebu odbočíme vpravo a po cyklotrase č. 2 dojedeme zpátky do Děčína.

Zobrazit místo Děčín na větší mapě

Stáhněte si mapu ve formátu GPX nebo KML.