Tréninkový deník a běh do neznáma. 7 tipů, jak si v zimě udržet motivaci k běhání | Reflex.cz
reklama
nahoru
Běžecký klub Reflexu

Tréninkový deník a běh do neznáma. 7 tipů, jak si v zimě udržet motivaci k běhání

Natálie Šírová5. prosince 2011 • 13:35
Tréninkový deník a běh do neznáma. 7 tipů, jak si v zimě udržet motivaci k běhání
Běh do neznáma (ilustrační foto)
• foto: 
Profimedia.cz

Prší, je zima a vám se opravdu nechce jít běhat. Rozhodnout se pro běhání je jedna věc, mnohem těžší ale je svá předsevzetí dodržet. Jak se motivovat a u běhání vydržet, i když nemáte zrovna pevnou vůli? Ze serveru o běhání About.com jsme pro vás vybrali 7 nejčastějších motivačních tipů.

reklama

1. Utvořte si své běhací rituály

 

Běhejte pravidelně. Nejlepší je najít si optimální čas a ten dodržovat. Je příjemné chodit běhat hned ráno, den vám pak bude připadat o pár hodin delší. Běžci, kteří běhají během dopoledne, mají tendenci běhat pravidelněji než ti, kteří se snaží najít si čas později odpoledne nebo večer. Během dne se obvykle začne kupit práce nebo domácí povinnosti a najít si pak večer čas na běhání je mnohem těžší.

 

2. Zapojte kreativitu

 

Když budete běhat stejné trasy nebo dělat ta samá cvičení každý den, brzy vás to omrzí. Ozvláštněte si své výběhy hledáním nových tras a objevováním neobvyklých míst. Můžete zkusit přidávání a ubírání rychlosti, běhat v terénu místo po cestě a doplňovat běh po rovině o zdolávání kopcovitých úseků a krátké sprinty.

 

3. Zapište si to

 

Psát si tréninkový deník je skvělý způsob, jak sledovat vlastní pokroky. Vystačíte si se sešitem. Nezapomeňte zapsat datum, počet kilometrů a případně nějakou osobní poznámku. Někteří běžci si píší běžecký blog, kde popisují do detailu všechny svoje výběhy. Ať už zvolíte tréninkový deník nebo běžecký blog, obojí vám při prohlížení starších záznamů připomene, jak moc jste pokročili.

 

 

4. Odpočiňte si

 

Odměnit se přestávkou je důležité jak pro zachování motivace, tak pro prevenci zranění. Pro smysluplný a efektivní trénink potřebuje vaše tělo pravidelný čas na odpočinek. Do svého týdenního běžeckého plánu proto zakomponujte odpočinkové dny, během nichž můžete věnovat větší pozornost důkladnému protažení. Jednou za čas si také naplánujte relaxační týden, kdy snížíte tréninkovou dávku kilometrů nebo vyzkoušíte jiné sporty.

 

5. Stanovte si cíl

 

Vyberte si cíl – například závod, který chcete každoročně zaběhnout – a povězte o něm rodině a přátelům. Doma i v práci se pak obklopte připomínkami a podněty, které vás budou motivovat k běhání. Dobře poslouží knížky a časopisy o běhání rozložené v různých koutech bytu. Pokud vaše pochybnosti přetrvávají, připomeňte si, proč trénujete, čeho chcete dosáhnout.

 

6. Běhejte s někým

 

K běhání zkuste zlákat svého kamaráda nebo kamarádku, najděte si běžecký oddíl nebo se rovnou přidejte k Běžeckému klubu Reflexu. Udržujte kontakt s lidmi se stejným zájmem, mluvte s přáteli, kteří běhají, a vyměňujte si názory a rady o běhání. Podporu můžete najít také ve virtuálním světě, prozkoumejte běžecké weby a diskusní fóra.

 

7. Odměňte se

 

Jednou za čas se nezapomeňte odměnit za dřinu, kterou jste odvedli. Každému udělá radost něco jiného, určitě nic nezkazíte třeba masáží, saunou nebo koupí nového vybavení na běhání. Odměna pomůže posílit odhodlání a motivaci k dalšímu tréninku.

 

 

Rad a poučení už tu bylo asi dost, ale to nejlepší na konec: běhání vás má bavit! Nedopusťte, aby se pro vás z běhání stala další povinnost, kterou je nutné splnit. Běžte si zaběhat a vyčistit si hlavu od všeho stresu!

Natálie Šírová


Klíčová slova: rxnatálie šírová



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře