Alláh miluje jen ty, co se mu absolutně podřídí a nenávidí ty, co ho odmítají | Reflex.cz
reklama
nahoru

Alláh miluje jen ty, co se mu absolutně podřídí a nenávidí ty, co ho odmítají

Jan Jandourek30. července 2013 • 16:34
Alláh miluje jen ty, co se mu absolutně podřídí a nenávidí ty, co ho odmítají
foto: profimedia.cz

„Mohammed je na lidské poměry spíše průměrným šéfem. Tedy islám ho glorifikuje a tvrdí, že je nejlepší z lidí, ale jakmile jeho charakter a činy, dle islámských zdrojů, začnete srovnávat s jinými lidmi, jsou mnozí lidé lepší než on,“ říká Lukáš Lhoťan, bývalý český muslim, publicista zabývající se islámem a islamismem.

reklama

Intenzivně komentujete dění kolem počinů islamistů v západní Evropě. To vás musí – aspoň dle četnosti příspěvků – stát dost času a energie.

Ani ne, hodně věci stihnu přečíst a „odpracovat“ během cestováni kvůli práci. Denně strávím v průměru 4 až 5 hodin cestováním do a z práce, takže někdy si čtu a někdy píši. Je to můj koníček už víc jak patnáct let, takže někdo chodí na ryby, někdo do hospody a je se věnuji problematice islámu a islamizace.


Lukáš LhoťanLukáš Lhoťan


My jsme vás celé roky v mediích potřebovali jako „českého muslima“. Teď jste ale „přestoupil“ ke křesťanství, kdybychom převzali terminologii sportovního zpravodajství. Co vám dává „klub křesťanství“ navíc oproti „klubu islám“?

Tak existují jednoduché a složité odpovědi. Tady není místo pro podrobné vylíčeni všech detailů. Ale jde o můj osobní duchovní pocit. Vámi zvolenou terminologií bych řekl, že šéf klubu křesťanství, Ježíš, je mi vnitřně lidsky velmi blízky. Je dokonalým příkladem lásky a božství i ideálu lidství. Kdežto Mohammed je na lidské poměry spíše průměrným šéfem. Tedy islám ho glorifikuje a tvrdí, že je nejlepší z lidí, ale jakmile jeho charakter a činy, dle islámských zdrojů, začnete srovnávat s jinými lidmi, jsou mnozí lidé lepší než on. To srovnávání bylo i počátkem mého odchodu od islámu. „Klub křesťanství“ mi tedy osobně dává přesvědčení v lepšího člověka a víru v Boha, který miluje všechny lidi, ať v něj již věří nebo ne. Kdežto Alláh, dle koránu, miluje jen ty, co se mu absolutně podřídí a nenávidí ty, co ho odmítají.

Je islamismus nebezpečím i u nás? Muslimů je tady formálně maximálně několik tisíc, aktivních mnohem méně. Nejsme tradiční destinace imigrantů z islámských zemí.

Ano, je nebezpečím. Jenže nebezpečím hlavně pro budoucnost. Je to jako s nacismem. Ne každý Němec byl skutečně nacista, ale kolik Němců našlo odvahu jit proti nacismu? Stejně ne tak každý muslim je automaticky islamista nebo radikál, ale ten radikalismus se nese v samotných základech islámu. A kolik muslimů má odvahu veřejně vystoupit a požadovat skutečnou reformu islámu? Ne jen tu pokryteckou propagandu o umírněnosti islámu? A pokud se nám zde usídlí byť jen malá skupinka pár osob vyznávajících ortodoxní islám, jak je v demokracii dokážeme omezit v rozšiřování? V demokracii neplatí totalitní heslo „zmizí člověk, zmizí problém“. Ten problém obrany demokracie nakonec vidíme v postupné islamizaci Německa, Francie či Anglie.

Hodně bojujete proti politické korektnosti. Mám ale dost dlouho pocit, že u nás politická korektnost nebyla žádná, natož přebujelá. Trochu mi to připomíná polský antisemitismus v zemi, kde prakticky nejsou žádní židé.

Je to stejné jako s islamizaci či islamismem. Ano, u nás je politická korektnost velmi slabá, byť se ji snaží v rámci propagace multikulturalismu dnes prosazovat stále radikálněji mnozí aktivisté v státní správě, mediích i politice. Ale pokud dovolíme, aby zde byla prosazena, jak se pak budeme moci bránit po jejím nastolení? Myslím si, že odpor proti prosazování politické korektnosti není hysterickou reakci nebo neuváženým přeháněním, ale legitimním odporem proti snaze omezit svobodu a základní lidská práva. Vždyť už dnes mají v západní Evropě díky multikulturalismu a politické korektnosti první politické vězně a omezují lidská práva, jen se o tom moc nemluví. Jsem zastancem kréda, že „ve svobodném státě musí být svoboda řeči a svoboda myšlení.“

Není reálným nebezpečím pro nás místo islamismu spíše ruský imperialismus?

To je mýtus. Zásadní mýtus dnešní doby, který používá pravice k ideologickému, nelogickému mobilizováni proti levici. Rusko je vším možným jen ne impériem. Kdo bude nezaujatě studovat stav dnešního Ruska, to pozná sám. Rusko má s islamizací a hroucením vlastní společnosti větší problémy než dnes my. Vladimir Vladimirovič se sice snaží zachránit, co se dá, ale je to vše jen mýtus. Od moderní armády, po ten imperialismus. Islamismus nás ohrožuje více z jednoho logického důvodu a tím je přelidnění arabských zemí. Egypt má zhruba 84 milionu osob, nárůst za posledních deset let byl skoro deset milionů. Kdyby se růst populace zastavil, což se nezastaví, ale narůstá dále, tak je Egypt schopen z vlastních zdrojů uživit maximálně tak kolem 30 milionu lidí. Kam půjdou ty desítky milionů, dříve či později? Jedině tam, kde se země vylidňuje a podporuje migrace – do Evropy. Rusko i my máme stejný problém. Pokud chceme přežít, musíme zakopat válečnou sekyru a začít spolupracovat a pomáhat si, ne vést další studenou válku.

Jak vnímáte náladu ve společnosti? Není hlavním nebezpečím spíše nástup domácích extremistů, pravých i levých, než aktuální vliv ciziny?

Vlivy ciziny i domácí vlivy se promíchávají. Například v západní Evropě se daří šířit islám právě mezi sociálně slabými vrstvami obyvatel. Je to díky tomu, že islám klade podobně jako socialismus či nacismus důraz na „dělníka“. Základem moci islámu je důraz na charitu, sociální otázky a podobně. Ne nadarmo arabští socialisté prohlašovali Mohammeda za prvního socialistu a islám za socialistické učení. Jakmile se u nás etabluje nějaký schopný islamista se sociálním programem a finanční schopností jej realizovat, což díky podpoře z islámských zemí nebude takový problém, stane se chudnutí obyvatel a prohlubováni sociálních rozdílů mezi lidmi ideálním prostorem pro islámskou misii.

Považujete za možné, že by mohl vzniknout liberální a demokratický islám? I křesťanství má přece ve svých kořenech starozákonní tvrdost, tresty smrti, netoleranci. Také novozákonní odmítání tohoto světa a apokalyptickou touhu, aby už tento svět konečně zanikl.

Byl bych rád, kdyby taková verze islámu vznikla. Mohlo by to pomoci zabránit občanské válce s islámskými menšinami v budoucnu, ale bojím se, že je to dost nereálné. A to ze dvou důvodů. Prvním je fakt, že celý základ islámu je postaven na odmítnutí jakékoliv reformace či liberalizace islámu. Toto odmítnutí opakují každý pátek v českých mešitách při kázáních. Tedy nejen duchovní stránky, ale i té politické. Podle učení islámu se muslimové mohou na krátkou dobu vzdát, nebo spíše pozastavit, nějaké části islámu, hlavně v oblasti politiky a společenských zákonů, ale jakmile mají většinu, musí nastolit islámský režim dle vzoru Mohammeda. A to neříkám já, ale základní náboženské texty českým státem registrované islámské církve Ústředí muslimských obcí. Jak se pak nemám bát islámu a mám věřit v možnost jeho demokratizace či reformy? Islámská reformace je tedy možná pouze tam, kde není hlavním jazykem muslimů arabština a větší důraz než na text se klade na osobu text vykládající.

Co budete v nejbližší době dělat?

Dopisuji další knihu o tom co se doopravdy děje v české muslimské komunitě a pracuji na několika přednáškách pro zájemce z ČR i zahraničí.

Co je vlastně vaše momentální profese?

Mám několik profesí. Pracuji pro jednu zahraniční firmu v pozici obyčejného zaměstnance. Píši komentáře pro multikulturní portál Shekel.cz. Studuji. Jezdím po přednáškách a píši knihy a komentáře do médií.

Nedávno jste naznačil, že byste rád odjel pryč. Kam a proč?

Mám dva důvody. Jedním je potřeba rozšiřovat si obzory a poznávat podrobně proces islamizace v jiných zemích. Druhým důvodem je hledáni místa k životu. Jsem vlastenec a rád bych zůstal v České republice, ale osobní záležitosti mě vedou k přestěhování do ciziny. Ještě nevím kam. Ale rýsuje se možnost buďto do Kanady, nebo do Ruska. Bude hodně záležet na vývoji v mém osobním životě.

INFOBOX

Lukáš Lhoťan

- bývalý český muslim, publicista zabývající se islámem a islamismem

- narozen v roce 1980 v Čeladné

- konvertoval k islámu v 15 letech

- od roku 1998 působil v Islámské nadaci v Brně

- od roku 2004 se vymezoval vůči ortodoxnímu islámu

- roku 2012 se přihlásil ke křesťanství

- je autorem publikací Islám a islamismus v České republice (2011) Rozmanitostí proti předsudkům (2012)



Klíčová slova: rozhovormuslimovéAlláhinfo xinfox



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama