Car Putin vám naslouchá! Jeho pompézní TV show ale začíná diváky nudit | Reflex.cz
reklama
nahoru

Car Putin vám naslouchá! Jeho pompézní TV show ale začíná diváky nudit

Jan Jandourek30. května 2013 • 12:11
Car Putin vám naslouchá! Jeho pompézní TV show ale začíná diváky nudit
Putin
• foto: 
Profimedia.cz

"Přímá linka" s Putinem je pořád hit - ale jen když se mluví o nájmech.

reklama

Přímá linka se snaží upevnit osobní pouto mezi prezidentem a „jeho“ občany. Pořad kombinuje místní a mezinárodní problémy.

Putina sleduje na svém blogu i historik z Univerzity v Pittsburghu Sean Christopher Guillory. Proč se vlastně Putin tak rád v televizi rozpovídá? Podle Guilloryho se ruský vůdce snaží „měřit puls národa“, dát svému lidu potřebná ujištění a vyslat signály podřízeným.

Milion otázek

Putin bývá často parodován pro svůj pompézní styl, ale to tvoří součást jeho image, kterou chce před národem hrát. Právě on má být sjednotitelem při budování jednotného národního organismu. V tomto pořadu jsou vlast a občan a centrum a periferie hezky pohromadě a co na tom záleží, že zde probíhá dialog značně řízený.

Nicméně jak americký blogger poznamenává, onen tep, který Putin měří, nemusí být tep národa, ale jeho vlastní. Putin vystupuje v mnoha maskách, jako velitel a velký šéf, vzdělaný technokrat, vševědoucí a vševidoucí oko a také jako soucitný car – báťuška. Důsledkem ale může být, že na dálku může prezident působit jako vzdálený a ničím nedotčený vládce.

Zjednodušeně řečeno, účinnost pořadu Přímá linka závisí na tom, zda ještě rezonuje s diváky. Ale je tomu tak?

 

Vaše dojmy z posledního prezidentova vystoupení

 

Poslední epizoda Přímé linky se vysílala koncem minulého měsíce, výsledky sledovanosti máme k dispozici nyní. Počáteční údaje byly stále působivé. Call centrum obdrželo přes milion otázek. Putin vytvořil nový rekord ve výdrži: čtyři hodiny a čtyřicet sedm minut. Dostal 85 otázek. Sledovanost byla až 49 procent.

 

Dvěma třetinám mladých je to fuk

Důležité ale taky je, kdo a jak se díval.  Putin zůstává hvězdou většinou mezi starou populací (67 procent) a obyvateli Moskvy a Petrohradu (62 procent). Mladé lidi ve věku 18 až 24 let ale nezajímá (62 procent). Sledovanost od roku 2005 klesá ve všech kategoriích.

 

Zajímavé je, jaké otázky lidem připadaly nejzajímavější. Jednoznačně vedou náklady na bydlení (asi 23 procent), pak dlouho nic, až asi 7 – 8 procent diváků se zajímá o důchody a kolem 7 procent o boj s korupcí. Otázky kolem opozice nezajímají skoro nikoho - asi tak dvě procenta občanů.

 

Které otázky položené Putinovi a jeho odpovědi si nejvíc pamatujete

 

Jak si tedy vede Putin jako televizní hvězda? Celkem ještě lidi přitahuje, ale jejich pozornost nezadržitelně klesá. Zajímá je především to, co se týká jejich bezprostředního života a pokud jde o mládež, dvěma třetinám nastupující generace, aspoň podle zájmu o Přímou linku, je jedno, co si Putin myslí.

 

Možná bude stačit ještě pár pořadů a bude potřeba zaangažovat do této show jednoho muže nějakého jiného herce. Ale třeba si to Putin uvědomí a postará se o zvýšení sledovanosti. Vzhledem ke své profesní dráze bude jistě vědět, jak na to.



Klíčová slova: ruskoputincartvshow



Diskuse ke článku

 

reklama
Nejčtenější komentáře
INFO.CZ
E15
Nejčtenější
Komentáře
reklama