Roosh V. - Daryush Valizadeh

Roosh V. - Daryush Valizadeh Zdroj: Bartek Kucharczyk, CC BY-SA 4.0

Neil Patrick Harris - Barney Stinson
Giacomo Casanova
James Bond
Charlie Sheen
4
Fotogalerie

Král obšourníků to balí. Kdepak znásilňovač, je to jen PR

Rádobysvůdce a kontroverzní blogger Roosh V. včera stáhl ocas mezi nohy a se zakňučením odpískal sobotní setkání skupin sobě podobných ubožáků neboli „králů“. Baliči po celé Zemi se chystali na seance spojené s popíjením piva, urážením žen, ošklivek zvláště, homosexuálů a tak dále; seznam je dlouhý, takže můžeme čekat vítězný hlahol právě z těchto kruhů, ale nevyhrál tohle kolo náhodou on?

Když kecy typu „nech krásnou ženu, ať se cítí nejistá a ošklivá, a budeš s ní moct dělat, co se ti zachce“ pronáší sexem posedlý svůdník Barney Stinson z How I Met Your Mother, jedná se o hlášku postavy, která má za úkol udržet diváky u nesnesitelně dlouhého příběhu o setkání maminky a tatínka kdesi v prehistorii. Stejnou taktiku ale úspěšně využívá i Daryush Valizedeh neboli Roosh V. a daří se mu báječně.

Šestatřicetiletý novodobý Casanova, jenž píše svérázné cestopisy o tom, jak se v které zemi dostat dívkám a ženám pod sukně, s lákavými a vkusnými názvy, například Bang Poland či Don’t Bang Denmark (volný překlad: Vojeď Polsko, Dánsko nevojížděj), se v únoru loňského roku vyšvihl k zatím největší PR akci, když na svůj blog pověsil příspěvek s názvem „Jak zastavit znásilňování“. Vskutku objevně radí: zlegalizujte to.

Tahle akce mu zajistila publicitu od Brisbanu po Vancouver a povedlo se mu přimět desítky tisíc lidí v různých zemích podepisovat petice zakazující mu vstup na jejich území. V Montrealu „neomaskulinistovi“ Daryushovi rozhořčená návštěvnice baru chrstla do obličeje pivo navzdory jeho pokusu být inkognito pomocí paruky.

Pečlivá kampaň zajišťující odbyt jeho publikací měla tuto sobotu vrcholit globálním setkáním jeho nohsledů, pardon, baličských králů, v jednotlivých zemích – takový knižní kroužek pro sexuálně zoufalé. Díky narůstajícímu rozhořčení světové feministické veřejnosti se rozhodl propagační tažení vygradovat a prohlásil, že setkání budou v soukromí. Poskytl i marketingově geniální manuál „protokol“, jak dostat na seance jen prověřené, a hlavně platící fanoušky: aby se na ně člověk dostal, musí napsat kontaktní osobě a doložit, že je „jedním z nich“, následujícím způsobem: prokázat, že přispěl do diskuse na jeho webových stránkách (hejty se nepočítají) před 15. lednem, že je členem jeho webového fóra alespoň tři měsíce, a – jak jinak – prokáže, že zakoupil některou z jeho knih ne později než 15. ledna poskytnutím účtenky z nákupu. Kdyby tenhle koumák měl na starost propagaci českého kapra, nemuselo ministerstvo zemědělství vyhodit z okna 178 miliónů korun.

Nakonec se rozhodl globální setkání zrušit, nedokáže prý zaručit bezpečnost účastníků před horlivými odpůrci a protestujícími. Zpráva o tom se objevila ve čtvrtek na jeho blogu a posléze v médiích typu Guardian, CBC Canada, australského ABC Radia atd. Tenhle satirický blogger se stal mučedníkem, jehož tituly půjdou na dračku, a králem reklamy jedním vrzem (pardon).